Od stycznia do maja Producenci i importerzy AGD dostarczyli do sklepów o 8% więcej dużego AGD niż przed rokiem, ponad 2,2 mln sztuk. Grupą najszybciej rosnącą są nadal suszarki do ubrań – sprzedano o 50% więcej. Drugą równie dynamiczną kategorią są zmywarki, których dostarczono blisko 300 tys. szt. Najwięcej, bo po ok. 475 tys. szt. do dystrybucji sprzedano lodówek oraz pralek. Wartość dostaw dużego AGD w tym okresie wyniosła ponad 2,3 mln zł, więcej o 10% niż w 2019 roku.

W Polsce w ciągu ostatnich 15-lat sprzedano prawie 410 tys. suszarek do ubrań. Oznacza to, że poziom wyposażenia gospodarstw domowych w ten sprzęt może przekroczyć w tym roku granicę 3% nasycenia.

W małym AGD do dystrybucji sprzedano ok 1,9 mln szt. o wartości ponad 610 mln zł. Odkurzacze bateryjne pionowe są najdynamiczniejszą grupą ze wzrostem ok. 60% w porównaniu z rokiem ubiegłym . O ponad 50% wzrosłą także sprzedaż ekspresów automatycznych – od stycznia to łącznie 126 tys. szt.

Dane pochodzą z Panelu Sell-in, koordynowanego przez APPLiA Polska narzędzia monitoringu rynku dostaw sprzętu AGD do dystrybucji.