MEDIA

Podsumowanie Kongresu Serwisów 2017

21 września do podwarszawskich Falent zjechali właściciele 80 firm serwisowych oraz przedstawiciele największych firm AGD. Łącznie 100 firm i ponad 130 osób gościło na kolejnym Kongresie Serwisów AGD. Ta ogólnopolska impreza jest organizowana od pięciu lat przez Związek Producentów AGD, CECED Polska, wspólnie czołowymi firmami AGD: Amica, Beko, BSH, Candy, Electrolux, Gorenje, Samsung, Vorwerk oraz Whirlpool.
Głównym celem Kongresu Serwisów AGD jest dostarczanie firmom serwisowym, w większości MSP, informacji o aktualnie zmieniającym się prawie związanym z ich działalnością oraz wyjaśnianie często zawiłych tematów. Dlatego nie zabrakło tradycyjnie już bloku poświęconego prawom konsumenta. Blisko dwugodzinny wykład wygłosiła w tej części profesor Uniwersytetu Śląskiego, pani Monika Jagielska, niekwestionowany autorytet w tej dziedzinie. Przedstawiła ona w bardzo przejrzysty sposób kwestie związane z gwarancją i rękojmią produktów oraz usług serwisowych. Uczestnicy mieli również możliwość przedyskutowania kwestii z ich codziennej działalności. Prezentacja okazała się także dobrą lekcją dla wielu producentów.
Tegoroczne spotkanie objęte zostało patronatem merytorycznym kancelarii prawnej WKB, Wierciński Kwieciński, Baehr. Jej eksperci zaprezentowali dwa kolejne ważne dla serwisów tematy. Pani mecenas Agnieszka Wiercińska-Krużewska przedstawiła serwisom zmiany prawie o bezpieczeństwie danych, które czekają ich od 2018 roku. Jak się okazuje, jest tu także pole do wspólnych działań branży nad ustanawianiem ogólnych minimalnych standardów.
Dr Sergiusz Urban, prawnik WKB wyspecjalizowany w prawie ochrony środowiska i odpadów przedstawił konsekwencje zmian w przepisach o elektroodpadach w związku z wykreśleniem punktów serwisowych z rejestru Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, GIOŚ. Sporą dyskusję wywołała kwestia samego momentu powstawania odpadu, zarówno w przypadku sprzętu, jak i wymienianych części.
Pan Tomasz Mikiewicz, wieloletni ekspert w funduszach unijnych przedstawił uczestnikom kierunki, w których można szukać wsparcia w zakresie szkolenia pracowników serwisów. W jego opinii należałoby także rozważyć szersze ogólnokrajowe programy szkoleniowe dla techników.
Zgodnie z zapoczątkowaną przed rokiem tradycją, głos zabrali przedstawiciele firm serwisowych. Przedstawili krótko swoje główne problemy w prowadzeniu działalności, od braku wyspecjalizowanej kadry po nie zawsze w ich ocenie pełne zrozumienie ze strony samych producentów.
Na zakończenie Kongresu Dyrektor Generalny CECED Polska, pan Wojciech Konecki zobrazował rynek AGD w Polsce i podsumował cały tegoroczny Kongres.
Po krótkiej przerwie wszyscy uczestnicy wzięli udział w uroczystej kolacji z udziałem zespołu muzycznego.
Patronat medialny nad wydarzeniem objął Infomarket. Imprezę wspiera swoim patronatem także Krajowa Izba Gospodarcza.

Prawa konsumenta – teoria i praktyka; dr hab. prof. Monika Jagielska, Uniwersytet Śląski w Katowicach

Nowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa danych osobowych; Agnieszka Wiercińska – Krużewska, kancelaria prawna WKB

Możliwości wsparcia szkoleń pracowników z funduszy unijnych; Tomasz Mikiewicz, ekspert ds. funduszy unijnych

Gospodarowanie odpadami – zmiany w obowiązkach raportowych dla serwisów; Serbiusz Urban, kancelaria prawna WKB

Branża AGD w Polsce. Liczby, statystyki, raporty; Wojciech Konecki, Dyrektor Generalny, CECED Polska – związek pracodawców AGD

KONTAKT

APPLiA Polska
ul. Włodarzewska 76d
02-393 Warszawa,
tel./fax: +48 22 668-84-95
e-mail: biuro@applia.pl
NIP: 526-276-88-45

Twitter
LinkedIn