Sprzedaż AGD do dystrybucji, monitorowana przez nasz PANEL SELL-IN, wzrosła w pierwszym kwartale tego roku.
W przypadku dużego AGD (MDA) dynamika dla 1Q 2019 rok do roku wyniosła 6% w ujęciu ilościowym. Grupy produktowe z największymi wzrostami sprzedaży to suszarki do ubrań (+40%) oraz zmywarki do zabudowy (+25%). Łącznie do dystrybucji trafiło ponad 1,3 mln szt. sprzętu. Grupą największą jest sprzęt do gotowania (28%) oraz pralnictwo i chłodnictwo (po 21%).

Sprzedaż małego AGD (SDA) od producentów do dystrybucji w 1Q 2019 była ponad dwukrotnie większa niż dużego AGD i wyniosła 15%. Grupami z największymi wzrostami sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem są odkurzacze bateryjne pionowe (+60%), grille elektryczne oraz wolnoobrotowe wyciskarki do soków. Spośród ponad 1,1 mln szt. urządzeń małego AGD największą grupę stanowią odkurzacze z udziałami 26%. Wartościowo główną grupą pozostają ekspresy do kawy, ponad 30%.

W pierwszych trzech miesiącach tego roku polskie fabryki wyprodukowały 5,8 mln szt. dużego AGD, o 4% więcej niż w 2018. Wpływ na to miały trzy grupy produktowe, chłodnictwo (+19%), sprzęt do gotowania, czyli piekarniki, kuchnie i płyty (+9%) oraz zmywarki (+4%). Dwie główne grupy produktowe, czyli pralki i sprzęt do gotowania stanowią ponad 50% całej produkcji dużego AGD. W tym samym okresie znacząco spadła produkcja małego AGD, a więc mikserów i robotów kuchennych, odkurzaczy i czajników.