Krzysztof Kudlek objął stanowisko Dyrektora Generalnego Electrolux Poland. Do jego obowiązków będzie należało m.in. zarządzanie rynkiem polskim oraz rynkami regionu CEE Central: Ukrainą i krajami kaukaskimi oraz Litwą, Łotwą i Estonią.

Krzysztof Kudlek jest absolwentem wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Ukończył także Leadership Program w IMD Business School w Lozannie. Swoją karierę zawodową rozpoczął ponad 20 lat temu w branży motoryzacyjnej, ale niedługo potem zdecydował się zaangażować w branżę AGD zajmując się marketingiem i rozwojem produktu. Do zespołu Electrolux dołączył w 2012 na stanowisko Laundry and Home Comfort Product Line Manager w Polsce i regionie CEE North, obejmującym kraje nadbałtyckie, Czechy i Słowację. Z czasem awansował i zarządzał tymi kategoriami produktów w całym klastrze Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), w skład którego wchodzi 26 krajów. Został także członkiem Management Team’u na Europę Środkowo-Wschodnią, odpowiadając za rozwój strategii oraz wspieranie wszystkich lokalnych działów sprzedaży w codziennych działaniach dotyczących asortymentu, cen i wprowadzania nowych produktów na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. W ostatnim czasie Krzysztof Kudlek pracował jako Dyrektor Generalny Ukrainy i krajów kaukaskich, a obecnie objął stanowiska Dyrektora Generalnego Electrolux Poland.

„To dla mnie ogromny zaszczyt i wielkie wyzwanie. Polska jest jednym z ważniejszych strategicznie rynków ze względu na wielkość i potencjał rozwoju. W tym roku wprowadziliśmy na rynek nową linię intuicyjnych urządzeń kuchennych, która powstała w oparciu o szwedzkie wartości takie jak koncentracja na człowieku, troska o środowisko, prostota obsługi i funkcjonalność. Wyjątkowo pozytywne oceny ze strony konsumentów oraz obiecujące wyniki sprzedaży do handlu detalicznego potwierdzają, że te urządzenia będą naszym atutem na nadchodzące lata. I choć już sporo osiągnęliśmy, czeka nas jeszcze wiele pracy.” – mówi Krzysztof Kudlek – „ Zamierzamy także skupić się na działaniach, które pozwolą nam zwiększać atrakcyjność marki Electrolux zgodnie z jej obietnicą – For better living. Designed in Sweden.”

Krzysztof Kudlek w wolnym czasie lubi czytać książki i biegać. Ukończył m.in. Maraton Warszawski z czasem 3:59:58.

Electrolux kształtuje lepsze życie odkrywając na nowo znaczenie wspaniałego smaku jedzenia, dbałości o nasze ubrania oraz dobrego samopoczucia. Wszystko po to, aby czynić życie miliardów ludzi bardziej przyjaznym i zrównoważonym. Jako globalny lider na rynku urządzeń gospodarstwa domowego stawiamy konsumenta w centrum wszystkich naszych działań. Poprzez nasze marki, takie jak: Electrolux, AEG, Anova, Frigidaire, Westinghouse i Zanussi, sprzedajemy każdego roku ponad 60 milionów produktów do użytku domowego i profesjonalnego na ponad 150 rynkach. W 2017 roku firma Electrolux osiągnęła sprzedaż na poziomie 122 miliardów SEK i zatrudniała 56 000 osób na całym świecie.

Więcej informacji na www.electroluxgroup.com.