Pan Mariusz Chołyst został nowym Dyrektorem Generalnym Electrolux Poland, firmy członkowskiej APPLIA. JEst on także członkiem Rady Związku naszej organizacji.

Poniżej notatka prasowa firmy Electrolux:

„Nowy dyrektor generalny Electrolux na rynek polski skupi się na wzmocnieniu relacji z klientami i dalszemu budowaniu silnej marki. Jednocześnie będzie kontynuował wdrażanie globalnej misji firmy, której ważną częścią jest zrównoważony rozwój i dbanie o środowisko naturalne.

 Mariusz Chołyst rozpoczął pracę w firmie Electrolux w 2007 roku i zajmował różne stanowiska kierownicze w dziale finansowym firmy, m.in. w Globalnym Centrum Usług Wspólnych w Krakowie, w Centrali w Sztokholmie
i Wiedniu. Od 2020 jako Cluster Product Line Manager był odpowiedzialny za rozwój kategorii produktów z obszaru odkurzacze oraz małe urządzenia AGD dla 24 rynków Europy Środkowo – Wschodniej. Od października 2022 pełnił obowiązki Dyrektora Generalnego Electrolux Poland.

Jako nowy Dyrektor Generalny polskiego oddziału Electrolux skupi się przede wszystkim na wzmocnieniu relacji z klientami, kontynuacji budowania silnej marki i oferty produktowej pod kątem maksymalizacji zysku i wartości.

Niewątpliwie największym aktualnie wyzwaniem stojącym przed biznesem w Polsce i na świecie jest nieprzewidywalność sytuacji geopolitycznej oraz jej negatywny wpływ na niemal wszystkie gałęzie gospodarki. Tak wysoka dynamika zmian wymaga innego niż dotychczas podejścia do strategii działania jak również podejmowanie decyzji, które zminimalizują wpływ obecnej koniunktury na wyniki firmy. Bazując na moim wieloletnim doświadczeniu w globalnych strukturach firmy jak i w Polsce, moim zadaniem jest skutecznie zaadresować ekonomiczny wpływ inflacji, rosnące ceny energii i zmieniające się zachowania konsumenckie. Jednocześnie, zarządzając firmą wierną szwedzkim wartościom, będę kontynuować wdrażanie inicjatyw oraz rozwiązań przyjaznych środowisku jak również promujących proekologiczne nawyki wśród konsumentów – mówi Mariusz Chołyst.

Grupa Electrolux jest wiodącym, globalnym producentem urządzeń AGD, który od ponad 100 lat kształtuje lepsze życie. Tworzymy nowe doświadczenia dla milionów ludzi związane ze smakiem, pielęgnacją ubrań i dobrym samopoczuciem, zawsze starając się być w czołówce firm dbających o zrównoważony rozwój społeczeństwa poprzez nasze rozwiązania i działania. W oparciu o naszą grupę wiodących marek urządzeń, w tym Electrolux, AEG i Frigidaire, sprzedajemy rocznie około 60 milionów produktów gospodarstwa domowego na ponad 120 rynkach. W 2022 roku Grupa Electrolux osiągnęła sprzedaż na poziomie 135 miliardów koron szwedzkich i zatrudniała 51.000 osób na całym świecie. Więcej informacji znajduje się na www.electroluxgroup.com.”