-Przez ostatnie lata producenci sprzętu AGD bardzo dużo zainwestowali w produkcję wydajniejszego sprzętu. Zabrakło już skali, która odzwierciedlałaby ten skok. Jednocześnie za postępem technologicznym nie idzie zmiana nawyków konsumentów. Polacy nadal trzymają w domach bardzo stare „elektrożerne” sprzęty. Brakuje zachęt do inwestycji konsumentów w produkty efektywne energetycznie – mówi Radosław Maj, Kierownik Projektów z APPLiA Polska przy okazji zatwierdzenia przez Komisję Europejską projektu nowej etykiety dla AGD i oświetlenia.

Nowe etykiety energetyczne początkowo będą miały zastosowanie do telewizorów, monitorów i wyświetlaczy, lodówek, pralek i suszarek, zmywarek oraz produktów oświetleniowych. Pojawią się w sklepach w marcu 2021 roku, około rok później niż początkowo planowano. Komisja Europejska właśnie uzgodniła ten termin i upubliczniła wzory etykiet. Według założeń, łatwiej rozpoznamy, jaki sprzęt opłaca się kupić.

Więcej na https://wysokienapiecie.pl/17747-etykiety-jasno-pokaza-ile-energii-pozera-domowy-sprzet/