1,3 mld zł zainwestował Whirlpool w Polsce w latach 2015-2018. Uwieńczeniem wszystkich projektów inwestycyjnych tego koncernu w ostatnich trzech latach było otwarcie 6 grudnia fabryki suszarek do ubrań w Radomsku w regionie łódzkim. Już za kilka lat będzie tam produkowane 1,2 mln sztuk, a już w przyszłym roku blisko 0,6 mln szt. Inwestycja ta stawia region łódzki na pozycji numer jeden w produkcji urządzeń „mokrego” AGD w Europie (WET, czyli pralki, zmywarki oraz suszarki do ubrań). W uroczystym otwarciu uczestniczył Wojciech Konecki, Członek Zarządu oraz Dyrektor Generalny związku producentów AGD, APPLiA Polska.

 Realizacja Planu Przemysłowego i ważne inwestycje dokonane w ciągu ostatnich kilku lat świadczą o zaangażowaniu Whirlpool w Polsce – komentuje Fabio Pommella, Prezes Zarządu Whirlpool Company Polska Sp. z.o.o.

 Cieszy nas ta kolejna inwestycja w przemysł AGD w Polsce. Szczególnie ostatnie dwa, trzy lata do miliardowe nakłady producentów w rozwój R&D, fabryk opartych na przemyśle 4.0, czy centrów biznesowych wielu koncernów – mówi Wojciech Konecki, Członek Zarządu oraz Dyrektor Generalny związku producentów AGD, APPLiA Polska

INFORMACJA PRASOWA WHIRLPOOL

Whirlpool przedstawia wyniki Planu Przemysłowego 2015-2018 dla Polski

Zrealizowane inwestycje o wartości 1,3 miliarda złotych (293 milionów euro) w trzech strefach przemysłowych (Łódź, Wrocław i Radomsko) Otwarcie nowego zakładu produkcyjnego suszarek bębnowych w Łodzi odbyło się dzisiaj

Warszawa, Łódź, 6 grudnia 2018 – Firma Whirlpool EMEA przedstawiła dziś wyniki Planu Przemysłowego 2015-2018 dla Polski. Plan, ogłoszony trzy lata temu, potwierdził znaczenie kraju w długoterminowej strategii dla regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), poprzez realizację istotnych inwestycji, przyczyniających się do rozwoju firmy. Dziś odbyło się również oficjalne otwarcie nowej fabryki suszarek bębnowych w Łodzi, która stanowi centrum nowej platformy produkcyjnej suszarek Whirlpool w regionie EMEA oraz jest ostatnim etapem Planu Przemysłowego.

Plan Przemysłowy dla Polski na lata 2015-2018 poprawił efektywność i wykorzystanie mocy produkcyjnych stref przemysłowych we Wrocławiu, Łodzi i Radomsku, wspierając jednocześnie modernizację i specjalizację zakładów, innowacje produktowe i doskonalenie procesów. Znaczne zasoby zostały również przeznaczone na badania i rozwój, a także na rozwój kadry.

Początkowo planowana inwestycja w wysokości 1 miliarda złotych (235 milionów euro) wzrosła z biegiem lat do prawie 1,3 miliarda złotych (293 miliony euro), co jeszcze bardziej wzmocniło kluczową rolę kraju dla biznesu Whirlpool w regionie. Dzięki procesowi integracji, w Polsce są obecnie produkowane bardziej atrakcyjne i innowacyjne produkty, które dedykowane są głównie na najważniejsze i konkurencyjne rynki regionu EMEA i nie tylko.

„Realizacja Planu Przemysłowego i ważne inwestycje dokonane w ciągu ostatnich kilku lat świadczą o zaangażowaniu Whirlpool w Polsce – komentuje Fabio Pommella, Prezes Zarządu Whirlpool Company Polska Sp. z.o.o – „Polska zajmuje centralne miejsce w strategii biznesowej firmy w regionie EMEA oraz odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu konkurencyjności Whirlpool. Oprócz posiadania silnych kompetencji w zakresie rozwoju produktów i bazy dostawców, kraj charakteryzuje się również optymalną lokalizacją do obsługi rynków europejskich. Dlatego też nasze polskie zakłady produkują już prawie jedną trzecią całego wolumenu, wytwarzanego przez Whirlpool w regionie EMEA. Kiedy w 2015 roku ogłaszaliśmy Plan Przemysłowy, Indesit i Whirlpool były dwiema oddzielnymi firmami. Proces integracji został zakończony i od kwietnia 2018 roku działamy pod wspólną nazwą Whirlpool Company Polska” – kontynuuje Fabio Pommella. – „Tym bardziej jesteśmy zadowoleni z faktu, że ostatnim etapem tej trwającej 4 lata podróży jest otwarcie fabryki suszarek w Łodzi”.

Nowa fabryka suszarek została oficjalnie otwarta dziś. Tym samym Łódź stała się najważniejszym elementem Planu Przemysłowego dla suszarek firmy Whirlpool Corporation w regionie EMEA. Strategia zakłada reagowanie na bieżące potrzeby klientów w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku biznesowym. W 2019 r. w Łodzi wyprodukowanych zostanie około 480 tys. suszarek, a przy pełnej wydajności zakład będzie mógł produkować nawet 1,2 miliona urządzeń rocznie.

„Pomyślna realizacja planów jest wynikiem strategii rozwoju biznesowego Whirlpool, ale stało się to możliwe także dzięki otoczeniu biznesowemu, w którym działa firma” – mówi Zygmunt Łopalewski, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Whirlpool Company Polska – „Relacje z lokalnymi społecznościami, naszymi interesariuszami, w tym lokalnymi władzami oraz instytucjami są dla nas bardzo ważne. Jednak sukces biznesowy nie jest możliwy bez równoczesnego zaangażowania naszych pracowników i ich chęci współtworzenia firmy. Dobrze wyszkolony i zmotywowany zespół jest kluczowym czynnikiem sukcesu naszej organizacji”.

W ciągu minionych lat firma Whirlpool rozwinęła znacznie działalność również w innych obszarach. W 2016 roku we Wrocławiu powstało globalne centrum badawczo-rozwojowe dla lodówek wolnostojących. Natomiast w ubiegłym roku w Łodzi firma otworzyła Centrum Usług Wspólnych dla finansów, które obsługuje cały region Whirlpool EMEA.

***

Whirlpool Corporation (NYSE: WHR) to największy z producentów dużego sprzętu AGD na świecie, który w 2017 roku osiągnął sprzedaż roczną w wysokości ok. 21 mld USD, zatrudniał 92 tys. pracowników i posiadał 70 zakładów produkcyjnych i badawczych ośrodków technologicznych. Koncern sprzedaje produkty Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, Jenn-Air, Indesit, Hotpoint i innych dużych marek w prawie każdym kraju na całym świecie. W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) koncern zatrudnia ok. 22 tys. pracowników, prowadzi sprzedaż w ponad 30 krajach oraz posiada zakłady produkcyjne i badawcze ośrodki technologiczne na terenie 7 krajów. Whirlpool EMEA to segment operacyjny Whirlpool Corporation, którego centrala znajduje się w Pero (MI) we Włoszech. Dodatkowe informacje o firmie można znaleźć na stronie WhirlpoolCorp.com, a także na LinkedIn, Twitter i Medium. Więcej informacji: Zygmunt Łopalewski: +48603096418 – Zygmunt.Lopalewski@whirlpool.com