14 listopada, w Ogólnopolski Dzień Seniora, APPLiA Polska wzięła udział w inauguracji Koalicji Cyfrowi Seniorzy. To największa w Polsce inicjatywa wspierająca seniorów w obszarze cyfryzacji, a także przedsiębiorców w zrozumieniu i adaptacji produktów i usług do potrzeb tej społeczności. O palącej potrzebie zainteresowania się tą grupą wiekową świadczyć może fakt, iż Polska ma jeden z najniższych wskaźników cyfryzacji społeczeństwa wśród osób powyżej 45. roku życia w Unii Europejskiej. Jeszcze gorzej rysuje się sytuacja wśród osób w wieku emerytalnym; ok. 10% seniorów nie posiada żadnych umiejętności cyfrowych. 

Seniorzy w cyfryzacji to strach przed wykluczeniem, a także żal i tęsknota za odjeżdżającym światem. Jest to też jednak szansa, doświadczenie i pragnienie wiedzy pozwalające na kontakt z dziećmi i zrozumienie świata. To również rynek prawie 10 milionów osób. Za kilka lat większość urządzeń będzie sprzętem inteligentnym, w obsłudze którego przydatne będą podstawowe umiejętności cyfrowe. Obyśmy zdążyli być seniorami, którym ktoś wytłumaczy świat cyfrowy, sztuczny, nowy… Razem dla Nich i dla siebie założyliśmy koalicję. – powiedział Wojciech Konecki, prezes APPLiA Polska. 

W ramach działań koalicji uruchomiona została już strona internetowa cyfrowiseniorzy.pl oraz centrum edukacyjne i doradcze dot. cyfryzacji abcsenior.com. Ważną inicjatywą skierowana do osób dojrzałych będzie również infolinia o numerze 608 201 000. Jej start zaplanowano na 1 grudnia 2023 roku. Wolontariuszy przyjmujących telefony od seniorów wspierał będzie T-Mobile Polska, Partner Technologiczny infolinii. 

Naczelnym celem koalicji jest, aby do 2030 roku przynajmniej 70 proc. seniorów w Polsce aktywnie korzystało z internetu i usług cyfrowych, a także aby 70 proc. firm oferujących produkty i usługi cyfrowe posiadało ofertę skierowaną do tej grupy wiekowej. 

APPLiA Polska współtworzy koalicję „Cyfrowi Seniorzy” wraz z 23 innymi podmiotami: 

  • Związek Pracodawców mediów radiowych MOC RADIO
  • Związek Pracodawców ogólnopolskich i lokalnych mediów radiowych MOC FM
  • Związek Pracodawców Polska Organizacja Reklamodawców
  • Federacja Polskich Przedsiębiorców
  • Fundacja Digital Poland
  • Fundacja Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej
  • Fundacja LendTech
  • Fundacja na rzecz innowacji finansowych FinTech Polska
  • Fundacja Polska Bezgotówkowa
  • Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego
  • Fundacja Warszawski Instytut Bankowości
  • Krajowa Izba Gospodarcza
  • Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji
  • Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
  • Polska Izba Komunikacji Elektronicznej
  • Polski Związek Instytucji Pożyczkowych
  • Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych
  • Stowarzyszenie Demagog
  • Stowarzyszenie Mobilne Miasto
  • Szerokie porozumienie na rzecz umiejętności cyfrowych w Polsce
  • Związek Banków Polskich
  • Związek Firm Public Relations