1 sierpnia 2019 roku Adam Cich, dotychczasowy Dyrektor Generalny Electrolux w Europie Środkowo – Wschodniej, rozpocznie pracę na stanowisku Wiceprezesa ds. Sprzedaży w regionie obejmującym Australię, Nową Zelandię, Chiny, Wschodnią Azję, Indię, Bliski Wschód i Afrykę. Od tego momentu będzie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży w 17 krajach należących do regionu APAC & MEA, a jego biuro będzie się mieścić w Singapurze.

„Niezmiernie się cieszę, że moje zaangażowanie i sukcesy zespołu z Europy Środkowo-Wschodniej, którym zarządzamy z biura w Warszawie, zostały zauważone. W ostatnich latach zrobiliśmy ogromny postęp. Udało nam się znacznie wzmocnić naszą pozycję na większości rynków, uporządkować procesy i korzystając z globalnego potencjału naszej firmy osiągać rentowny wzrost.”- podkreśla Adam Cich – „Teraz przede mną kolejny etap podróży zawodowej – nowe rynki, które będę musiał lepiej poznać i zrozumieć, nowe wyzwania. Wyjeżdżam jednak bez jakichkolwiek obaw o mój obecny region, ponieważ zostawiam go w rękach znakomicie przygotowanej kadry menadżerskiej.”

Adam Cich w ramach swoich nowych obowiązków będzie także nadzorował zarządzanie procesami, zajmie się poszukiwaniem synergii pomiędzy poszczególnymi klastrami i ujednolicaniem metod pracy w zakresie organizacji sprzedaży, pomiarów i raportowania. Jego szeroka wiedza i doświadczenie pozwolą na sprawniejsze wykorzystywanie najlepszych praktyk z różnych rynków, rozwijanie głębszych relacji z preferowanymi partnerami handlowymi, optymalizację strategii cenowej i takie konstruowanie oferty produktowej, które przyniesie firmie rentowny wzrost w tym regionie.

Adam Cich jest pierwszym Polakiem na tak wysokim stanowisku w strukturze Electrolux. Został wybrany w uznaniu wymiernych sukcesów, jakie odniósł ze swoim zespołem w trakcie dotychczasowej pracy w regionie Europa Środkowo-Wschodnia i Centralna Azja. Swoją karierę w firmie Electrolux Poland rozpoczął w 1996 roku jako Dyrektor Handlowy. W 2010 roku objął stanowisko Dyrektora Generalnego Electrolux Poland. Od kwietnia 2014 do maja 2019 roku jako Dyrektor Generalny Electrolux w Europie Środkowo-Wschodniej, odpowiadał za tworzenie i realizowanie strategii sprzedażowej firmy w 30 krajach – w Polsce, Litwie, Łotwie, Estonii i Ukrainie, a także Czechach, Słowacji, Węgrach, Słowenii, Rumunii, Mołdawii, Bułgarii, Serbii i Czarnogórze, Chorwacji, Bośni, Albanii i Grecji oraz WNP, w tym Rosji, Białorusi, Kazachstanie, Uzbekistanie i Turkmenistanie. W latach 2014- 2017 pełnił również funkcję prezesa zarządu CECED Polska, związku pracodawców zrzeszającego producentów AGD w Polsce.

Adam Cich jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Warszawskiego na wydziałach: handel zagraniczny oraz marketing i zarządzanie. Ukończył też studia MBA na University of Illinois.

Electrolux w Polsce
Electrolux kształtuje lepsze życie odkrywając na nowo znaczenie wspaniałego smaku jedzenia, dbałości o nasze ubrania oraz dobrego samopoczucia. Wszystko po to, aby czynić życie miliardów ludzi bardziej przyjaznym i zrównoważonym. Jako globalny lider na rynku urządzeń gospodarstwa domowego stawiamy konsumenta w centrum wszystkich naszych działań. Poprzez nasze marki, takie jak: Electrolux, AEG, Anova, Frigidaire, Westinghouse i Zanussi, sprzedajemy każdego roku ponad 60 milionów produktów do użytku domowego i profesjonalnego na ponad 150 rynkach. W 2017 roku firma Electrolux osiągnęła sprzedaż na poziomie 122 miliardów SEK i zatrudniała 56 000 osób na całym świecie.
Więcej informacji na www.electroluxgroup.com.
Historia firmy Electrolux w Polsce rozpoczęła się w 1992 roku, kiedy uruchomiono w Warszawie pierwsze biuro handlowe. W przeciągu ostatnich lat, Polska stała się kluczowym punktem na mapie rozwoju firmy. I to nie tylko ze względu na duży, stale rosnący potencjał naszego rynku, lecz przede wszystkim ze względu na atrakcyjne warunki do inwestycji.

Położenie geograficzne w środku Europy, silne zaplecze kadry inżynierskiej, dobry poziom kwalifikacji pracowników produkcyjnych, stale ulepszana infrastruktura i zaangażowanie władz lokalnych sprawiły, że spośród wielu, ubiegających się o inwestycje lokalizacji, Electrolux wybrał nasz kraj, by tu zbudować swoje cztery nowoczesne fabryki – w Siewierzu, Żarowie, Oławie, Świdnicy i Zabrzu.

Firma otworzyła w Polsce również Globalne Centrum Rozliczeń Finansowych w Krakowie, Centrum Logistyczne w Oławie oraz Magazyn Produktów Gotowych w Pruszkowie, a w Warszawie zlokalizowany jest hub sprzedażowy na Europę Środkowo-Wschodnią.

Łączna wartość inwestycji Electrolux w Polsce wyniosła ponad 132 miliony Euro.

Firma stworzyła około 6 000 nowych miejsc pracy.