Za nami VI Kongres AGD – największa impreza branżowa w Polsce i święto AGD, które w tym roku zgromadziło rekordową liczbę ponad 400 osób. Wydarzenie zorganizowaliśmy wspólnie z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną – wielkie brawa dla całego zespołu! 👏
Zaszczycili nas swoim udziałem prezesi i właściciele największych, ale nie tylko, producentów AGD (Amica Group, Beko Europe, BSH Home Appliances Group, Electrolux Group, Samsung Electronics), dystrybutorów (Euro-Net/EuroRTVAGD, Galicja Tomaszek, Media Markt / Media Saturn Holding, Media Expert – Terg), a także zakładów przetwarzania ZSEE (Elektrorecykling, PKR) oraz organizacji odzysku (ElektroEko Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego SA).
Wydarzenie prowadził Igor Sokołowski. Kongres AGD otworzyli Przewodniczący Rady Związku APPLiA Polska Konrad Pokutycki oraz Prezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Tomasz Sadzyński.
Po ich przemowie na scenie pojawił się Wiceminister Rozwoju i Technologii Ignacy Niemczycki, który pogratulował zgromadzonym przyczynienia się do sukcesu polskiej branży AGD.
Chciałbym, by mocno wybrzmiał sukces, który osiągnęliście przez ostatnie lata. Sukces polskiej branży AGD nie byłby możliwy bez Waszych pomysłów i ciężkiej pracy.
Następnie swój key note speech dotyczący kondycji branży AGD wygłosił Wojciech Konecki, Prezes APPLIA Polska. W swoim wystąpieniu zwrócił on uwagę m.in. na przenoszenie produkcji sprzętu gospodarstwa domowego z Polski do innych państw.
Jesteśmy tu po to by rozmawiać o tym, by kolejne fabryki AGD otwierały się w Polsce, a nie za granicą, stwierdził.
Michal Kanownik, Prezes Związku Cyfrowa Polska, poprowadził debatę strategiczną „Cyfrowy świat AGD. Dom, fabryka, sklep, konsument”, w której udział wzięli Piotr Stelmachów, VP Samsung, Krzysztof Nagodziński, Wiceprezes BSH, Robert Stobiński, Wiceprezes Amica oraz Michał Grzeliński, Country Director Poland & Baltics Beko Europe. VP Samsung stwierdził, że przyszłością smart home jest robotyka, która po odkurzaczach dotknie zmywarki oraz pralki. Wiceprezes BSH podkreślił natomiast, że tematu smart home nie należy rozumieć jedynie jako połączenia sprzętów z telefonem. Zaznaczył, że w ostatnich latach branża AGD mocno rozwinęła połączenia także z innymi urządzeniami, tworząc swoistą więź między producentem i konsumentem. Robert Stobiński stwierdził z kolei, że coraz dalej idące zaawansowanie technologiczne smart home nie jest gamechangerem, a ślepą uliczką. Prawdziwą korzyść upatruje on w samodiagnostyce urządzeń, które będą informowały producentów, punkty serwisowe oraz konsumenta o koniecznych naprawach sprzętu. Michał Grzeliński zwrócił uwagę na fakt, że poprzez technologie smart home konsumenci wpuszczają producentów do swoich domów. Konieczne jest zatem stałe zapewnianie klientom bezpieczeństwa, bez którego rynek smart home nie ma szans na rozwój.
Po zakończeniu debaty fireside chat z Markiem Goleniem, Dyrektorem Departamentu Gospodarki Odpadami w Ministerstwie Klimatu i Środowiska, dotyczący zagadnień środowiskowych w branży AGD poprowadził Jakub Pawłowski. Podczas rozmowy wspomniano m.in. o usłudze Product as a Service (PaaS), polegającej na najmie produktów w zamian za uiszczanie okresowej opłaty.
Zaryzykuję tezę, że konsumenta nie interesują produkty branży AGD, a świadczone przez nie usługi, powiedział przedstawiciel Ministerstwa Klimatu i Środowiska.
Po przerwie kawowej rozmowy przeniosły się do dwóch sal – sali pierwszej, poświęconej szeroko rozumianemu przemysłowi oraz sali drugiej , w której po raz pierwszy w historii Kongresu poruszono tematykę dotyczącą człowieka w środowisku pracy.
W samo południe na sali nr 1 Wojciech Konecki poprowadził debatę liderów, podczas której z Markiem Kłoczką, Prezesem Krajowej Izby Gospodarczej, Maciejem Wituckim, Prezesem Lewiatana oraz Rafałem Dutkiewiczem, Prezesem Pracodawców RP, dyskutowali oni o barierach, wyzwaniach i szansach stojących przez dużymi przedsiębiorstwami oraz MŚP. Szczególną uwagę zwrócili oni na wzrost znaczenia imigrantów na polskim rynku pracy oraz na potrzebę stworzenia wspólnego unijnego rynku energetycznego.
Równolegle do debaty liderów na sali 2. Dr Łukasz Marciniak, Dyrektor Programowy Hutchinson Institute, mówił o standardach ESG. Podczas gdy na sali 1. Igor Sokołowski podczas rozmowy z Tomaszem Sadzyńskim, Piotrem Ładą, Head of Project Management Hillwood, Pawłem Sowiczem, szefem fabryki Electrolux oraz Elizą Marques, ARP Dyrektorem Biura Inwestycji Kapitałowych próbował znaleźć odpowiedź na pytanie, czy Łódź nadal jest atrakcyjnym miejscem do inwestycji, na sali 2. Miroslawa Jachym-Krupa, Senior Manager HRBP ISC Nort Area BEKO, oraz Joanna Sajko-Marciniak, Soft Skills Expert z Hutchinson Institute opowiadały o zależności między efektywnością ESG a efektywnością zespołu. Następnie na sali 1. Robert Fintak, Prezes Terra Hexen i Polskiej Izby Systemów Bezzałogowych oraz Michał Kierśnikiewicz, Członek Zarządu ATC Cargo, mówili o wyzwaniach i szansach stojącymi przed Polską w kontekście dostaw towarów, a na sali 2. Tomasz Dobryniewski, Dyrektor Zarządzający Daikin, Grzegorz Skrzypczak, Prezes Zarządu ElektroEko S.A., Daniel Lechniuk, Dyrektor Generalny i Pełnomocnik Zarządu Smart Work oraz dr Łukasz Marciniak, Dyrektor Programowy Hutchinson Institute rozmawiali z Wiktorem Doktórem, Prezesem Pro Progressio o tym, jak wykorzystać ESG do nowoczesnej transformacji firm.
Obrady na obydwu salach zamknęło wystąpienie Jaśka Meli, który opowiedział o przekraczaniu przez siebie własnych ograniczeń.
Imprezy nie mogłaby odbyć się bez wsparcia naszych sponsorów i patronów:
Partnerzy główni: ElektroEko Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego SA, ATC Cargo, Hillwood Polska, SmartWork
Partnerzy wspierający: DRADURA Polska Sp. z o.o., Etisoft
Partner merytoryczny: Hutchinson Institute
Patronat honorowy: Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Prezydent Miasta Łodzi, Polska Agencja Inwestycji i Handlu
Patronat medialny: czasopismo Energia i Recykling, InfoProdukt