W ujęciu ilościowym rynek małego AGD notuje 3% spadek w porównaniu do roku 2020. Jednak na tym tle zdecydowanie wyróżniają się ekspresy do kawy. W sezonie, czyli w październiku i listopadzie sprzedawało się blisko po 100 tys. szt. tych urządzeń. Dziesięć lat temu mniej więcej tyle wynosiła całoroczna sprzedaż. W okresie od stycznia do listopada konsumenci kupili prawie pół milina ekspresów. To prawie 20% więcej niż w tym okresie w roku 2019 oraz 5 razy więcej niż 10 lat temu. Główną kategorią ekspresów są ekspresy automatyczne, które stanowią ok. 90% całego rynku. Sprzęt ten zastępuje także popularne do niedawna ekspresy kapsułkowe.
Rynek ekspresów AGD to już ponad 900 mld zł w okresie od stycznia do listopada ( wartość netto dostaw do sklepów). To wzrost o 17% porównując do roku 2019.
– Ekspresy do kawy to obecnie główna grupa małego AGD pod względem wartości rynku. Są to urządzenia, w któych liczy się precyzja, jakość i niezawodność. Cieszymy się, że Polacy przekonują się do takich urządzeń. Okres pandemii przekonał wiele osób do zakupu ekspresu do domów, miejsca które coraz częściej stają stają się naszym miejscem pracy, mówi Wojciech Konecki, Prezes APPLiA Polska.
Według naszych szacunków w 20% polskich domów działa już ok. 3 mln ekspresów. Nie dziwi zatem fakt, że w Polsce sprzedaje się ponad 100 tys. ton kawy o wartości ponad 4 mld zł. Statystycznie spożycie kawy w Polsce wynosi pond 3 kg na jednego mieszkańca.