O zmianie nazwy, planach APPLiA oraz wyzwaniach branży można dowiedzieć się w rozmowie InfoMarketu z Wojciechem Koneckim, Członkiem Zarządu i Dyrektorem Generalnym APPLiA Polska

Cały wywiad dostępny pod http: http://infomarket.edu.pl/articles/show/31469

Fragment rozmowy InfoMarketu z Wojciechem Koneckim, członkiem zarządu i dyrektorem generalnym APPLiA Polska.

Polski związek producentów AGD istnieje od 2004 r. Co było przez te lata najtrudniejszym wyzwaniem dla organizacji, wtedy jeszcze funkcjonującej jako CECED?
Organizacja urosła. Początkowo mieliśmy 9 członków, teraz 28, a w grudniu będzie ich 30. Jesteśmy jedyną tego typu organizacją w naszej branży. Nie ma większych trudności, więc powiem, czemu poświęcamy bardzo wiele uwagi. Z racji tego, że zrzeszamy konkurujące ze sobą firmy i reprezentujemy prawie 100 proc. rynku producentów AGD, baczymy, aby być w ciągłej zgodzie z prawem ochrony konkurencji. Nasze działania polegające na wypracowywaniu wspólnych stanowisk, monitoringu rynku lub organizacji wspólnych przedsięwzięć poddajemy ciągłej autokontroli, aby każdy z naszych członków, i ten duży, i ten mały, mógł być pewny, że uczciwie go reprezentujemy.

Zmianę w APPLiA Polska oficjalnie ogłoszono po raz pierwszy na Kongresie AGD, który odbył się w maju w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Było to wyjątkowo ważne dla sektora AGD wydarzenie i – dodajmy – absolutny sukces pod każdym względem. Jakie są Pańskie wrażenia, już z nieco bardziej odległej perspektywy?
Polegam bardziej na opiniach zewnętrznych, a nie własnych wrażeniach, a te są bardzo pozytywne. Cieszą szczególnie pochwały za jakość merytoryczną oraz liczbę zgromadzonych ekspertów. Obecnością zaszczycili nas właściciele i szefowie wszystkich największych sieci dystrybucyjnych. Był to dla nas szczególny zaszczyt i potwierdzenie słuszności pomysłu spotkania branżowego. Nie bez znaczenia była obecność prawie wszystkich prezesów naszych firm członkowskich, prezydentów konfederacji pracodawców, poddostawców, szefów siostrzanych izb gospodarczych. Kongres był największym wydarzeniem tego typu w Europe i chcielibyśmy, aby takim pozostał w kolejnych edycjach. Długo się zastanawialiśmy nad organizacją Kongresu. My jesteśmy branżą skromną, skupioną na produkcji i sprzedaży, ale uznaliśmy, że s ą granice tej skromności i warto jest się pochwalić naszymi dokonaniami. Na Kongresie podkreślaliśmy, że Polska jest największym miejscem produkcji AGD, wysyłamy prawie 90 proc. towaru na eksport, zatrudniamy bezpośrednio i pośrednio 100 tys. osób. Otwieramy nie tylko fabryki, ale także centra badawczo-konstrukcyjne, centra logistyczne, ośrodki usług wspólnych świadczące w ramach korporacji serwis na cały świat. Tych informacji słuchali wicepremier, pani minister, posłowie i wielu przedstawicieli nie tylko naszej branży. Byli pod wrażeniem, a to chcieliśmy osiągnąć. Jeżeli każda z branż osiągnęłaby tyle co my, to bylibyśmy największą gospodarką w Europie.

Cały wywiad dostępny pod http: http://infomarket.edu.pl/articles/show/31469