W 2022 r. Związek Producentów AGD APPLiA Polska został partnerem merytorycznym akcji „Lodówka na Medal” organizowanej przez Bank Żywności SOS w Warszawie we współpracy z Fundacją Santander Bank Polska SA oraz firmami Amica, Electrolux i Samsung. Celem skierowanego głównie do uczniów szkół podstawowych przedsięwzięcia było uświadomienie o skali i skutkach marnowania żywności oraz sposobach zapobiegania temu zjawisku.

Z dumą chcieliśmy poinformować, iż wraz z końcem 2023 r. APPLiA Polska stała się partnerem merytorycznym drugiej edycji tej akcji nazwanej „Lodówka na medal 2.0”. Kontynuacja przedsięwzięcia poszerzona zostanie o dodatkowe tematy związane z ekologią i odpowiedzialnym podejściem do jedzenia.

Edukacja w zakresie marnowania żywności jest o tyle istotna, iż według danych PROM w Polsce na etapach produkcji, przetwórstwa, dystrybucji i konsumpcji marnuje się aż 5 milionów ton jedzenia. Na tym jednak nie koniec – wraz z nim marnotrawimy również wodę, paliwo oraz energię, a także przyczyniamy się do wzrostu emisji gazów cieplarnianych.